söndag 22 mars 2009

If you can't fix it with gaffa tape you haven't used enough?

Alltså, min mobiltelefon måste vara världens mest hållbara mobiltelefon. Faktum är att jag skulle kunna sträcka mig till att säga att den var helt sinnesjukt hållbar. Fram tills nu alltså. För nu håller den ihop med hjälp av silvertejp. Färgerna på displayen är helt cp och ljudet är inte helt hundra. Dessutom kan det dröja dagar innan smsen anländer till inkorgen. Men så blev det först nu den senaste veckorna! Innan dess har den blivit tappad i golvet/marken/asfalten hundratals gånger, legat i snön i ett flertal timmar i olika omgångar. Blivit borttappad. Levt ett hårt liv helt enkelt. Ändå så har den fungerat helt utmärkt. Till och med när den efter att ha blivit tappat en gång för mycket, i princip delade på sig fungerade den. Det enda som håll ihop de två delarna var kablar. Men med lite tejp så var den saken fixad! Fast nu hjälper inte ens tejpen. Nu blir skärmen svart eller randig utan förvarning. Det innebär att jag måste kunna alla nummer utantill för att överhuvudtaget kunna kommunicera med någon. De enda nummer jag kan utantill är i princip min mammas, pappas och mitt eget. Så ja, ni ser ju att urvalet inte är det största. Slutsatsen av detta är att jag motvilligt har insett att det är dags att köpa en ny telefon, frågan är vilken? Jag kollade runt lite i en affär för någon dag sen. Något jag borde ha undvikit för det ledde till att jag blev övertalad till att visa min tejpkreation. Killarna i affären sa efteråt att de inte hade haft så roligt på jobbet på flera månader. Så ja, det är väl dags att förnya sig.

Här är den, världens mest hållbara mobil!

Inga kommentarer: